Nyt foreningssamarbejde på Fyn: Foreninger på tværs af kommunegrænser skal bidrage til at løfte børne- og ungeidrætten i Danmark

image De tre foreninger har allerede haft de indledende møder om samarbejdet. I midten er Line Louise Rasmussen fra OKS.
07. juni 2024 kl. 13:16

Med flere end 800.000 medlemmer under 18 år er Danmarks Idrætsforbund (DIF) den største børne- og ungeorganisation i Danmark.

For at skabe endnu bedre idrætsmiljøer for børn og unge har DIF med støtte fra A.P. Møller Fonden startet ’Fremtidens Idræt for Børn og Unge’, og er nu i gang med at ansætte en række børne- og ungeansvarlige, der skal hjælpe foreninger til at styrke arbejdet med børn og unge. Blandt andet i Odense og Otterup, hvor Odense Kammeraternes Sportsklub, Børnebasket Odense og Otterup Håndboldklub er udvalgt til at være såkaldte spydspidsforeninger i projektet.

Næstformand Michael Johansen udtaler:
”I OKS er vi meget glade for og stolte over, at være blevet udvalgt som DIF Spydspidsforening sammen med Otterup Håndboldklub og Børnebasket Odense. Vi glæder os meget til at udvikle børne- og ungdomsfodbolden i OKS yderligere igennem dette spændende projekt”